22. jul. 2013

Julekurv.... en anelse uden for sæson :o)

Mit tredje jule-ferie-flette-projekt var en lille kurv af noget rustikt gavepapir fra julegaverne.

Efter lakering af armbånd og kuverttaske, kunne jeg godt se, at jeg nok blev nødt til at flette noget, som ikke skulle kunne tåle vejr og vind – altså noget ”indendørs” – når jeg nu ikke kunne få fat i noget klar pakketape i helligdagene, og så blev det til en lille kurv, som kunne bruges til fx nødder eller et par nisser, eller??

Det var nok liiiige tidligt nok, jeg gik i gang med at eksperimentere med at flette bred bund, når jeg ikke vidste mere om at flette, end jeg gjorde; men selvom kurven ikke er 100% ens i alle fire hjørner (man ser det vist kun, når man virkelig kigger efter) gav det rigtig god erfaring – erfaring til at bygge videre på, så jeg senere fik fundet på nogle brugbare, brede bunde.


Da jeg var færdig med selve kurven, havde jeg en lille rest papir tilbage, så der blev også til en matchende stjerne, der blev syet fast på kurven.



Glædelig jul….sådan lige 5 måneder og et par dage for tidligt :o)



Kurven er til salg, og der findes detaljeret opskrift.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar