9. aug. 2013

Gule smil

Jeg er egentlig ikke så vild med gult; men til gengæld er jeg tosset med smilende smileyer, så noget mønsterflet med smily'er var mit næste eksperiment (se nogle af de foregående).

Det var jo let nok at regne ud, at man kunne tegne et mønster og så flette efter det, men kunne jeg mon også regne ud, hvordan jeg skulle gøre det?

Det krævede lidt spekulationer, hvordan man sådan skulle få mønstret zig-zag'et, så man også kunne flette efter det, men smiley-pungene her er jo beviset for, at det lykkedes. Under Vejledninger kan du se et billede af, hvordan det lykkedes, og hvordan rækkerne kom til at se ud.
Her bliver pungene bakket op af et påske-chokolade-rør fra Simply Chocolate - mums!
Gad vist om jeg allerede den gang vidste, at jeg ret hurtigt ville komme til at holde kurser i at flette. I hvert tilfælde flettede jeg pungene i tre forskellige tykkelser med samme slags papir:
- én, hvor jeg klippede helt almindelige lapper, der foldes til fire lag på den lange led
- én, hvor jeg klippede halve lapper, som kun foldes på midten til to lag
- og én hvor jeg klippede strips, som slet ikke skal foldes på den lange led.

Det blev tre meget forskellige punge, men meget illustrative, når jeg i dag viser dem frem, så kursister kan mærke forskellen.

....hvilket bringer mig til at fortælle, at det er meget tæt på, jeg kan offentliggøre, hvornår jeg kommer til at holde kurser i efteråret - både i AOF- og privat regi.


Pungene er til salg og der findes detaljeret opskrift

Ingen kommentarer:

Send en kommentar