12. aug. 2013

Lækre chokolade-ting

I Københavns Kommune findes der en organisation, der hedder Copenhagen Volunteers. Det er et korps af frivillige, som assisterer ved alle mulige former for arrangementer, hvor der er brug for frivillige hænder.

Sidste år var jeg så heldig, at jeg fik lov at være frivillig ved Chokoladefestivalen, og da søndagen gik på hæld og vagten var ved at være slut, fik jeg fingrene i nogle små brochurer fra Simply Chocolate, som var lige ved at blive smidt ud.

Da jeg kom hjem, gik jeg i gang med at splitte brochurerne ad, og havde intentioner om at flette en chokoladetaske.

Jeg var endnu ikke så erfaren i at beregne, hvor mange lapper der skal bruges, så da der ikke var så mange lapper tilbage at flette af, opdagede jeg, at der ikke var lapper nok, til det jeg havde regnet med.
Så måtte jeg jo tænke om igen, og det viste sig, at dét, der nu var blevet til en kurv, lige præcis passede i længden til vore køkkenskabe og lige præcis var stor nok til at rumme alle vore poser med krydderier. Sådan måtte det så være - og temaet var jo ok.....en chokoladekurv i et madskab.

Den lille rest af lapper, jeg havde til overs, blev brugt til et brilleetui, som jeg idag er rigtig glad for.

Det er lavet så lille, at mine briller nærmest skal skrues i; men til gengæld falder de aldrig ud, og etuiet fylder næsten ingenting i min taske.
Så husk - brug også dine rester. Måske kommer du til at elske dét, der kommer ud af det, allermest.


Bestil denne eller tilsvarende kurv, se flere detaljer og pris.
Der findes opskrift på både kurv og brilleetui. Pris 10 kr. stykket tilsendt på mail.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar