30. aug. 2013

Jeg elsker valmuer

Denne skønne, skønne valmueplakat fik jeg sammen med en masse andre flotte plakater af en sød danseveninde, som vist havde været en tur på loftet og samlet alle sine plakater sammen til mig - ja, med den slags veninder løber man aldrig tør for flettemateriale :o)
.....og gad vist om valmuen egentlig ikke er en af mine yndlingsblomster. Jeg bliver i hvert tilfælde altid meget glad, når jeg ser valmuer. Er der noget kønnere end en kornmark, der er lige ved at skulle høstes, og som i kanten er fyldt med bl.a. valmuer?

Da vi gik en lille geocaching-tur i omegnen efter min optræden med fletterier i FriHuset, var det meget svært at modstå dette smukke sceneri.
Det er da lige til at blive glad i låget af, eller hvad? Tænk at have arbejdsplads sådan et sted :o)

Valmuetasken blev en helt almindelig clutch, for jeg syntes, at motivet i sig selv bar hele tasken - ikke så meget andet halløj der!
I ved sikkert, at hvis man plukker valmuer for at tage dem med sig indendørs og sætte i vand, mister de meget hurtigt kronbladene - men vidste I også, at hvis man plukker valmuerne lige før de springer ud og piller bægerbladene af, så der kommer en meget krøllet valmue frem, retter den sig hurtigt ud og beholder kronbladene i dagevis?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar