21. aug. 2013

Psykedelisk mesterværk

Den næste taske var virkelig mit mesterværk.

Det var faktisk en tidligere kollega, der spurgte, om jeg kunne flette en lille bowlingtaske i psykedeliske farver. "Sikkert" svarede jeg, men jeg var lige nødt til at høre hende, hvad hun præcist mente med bowlingtaske....for selvom flet er stærkt, så ville det nok være på grænsen at komme en bowlingkugle i en flettet taske.

Det var heldigvis heller ikke det, hun mente - kunne jeg se, da jeg fik et billede fra hende....og hendes søde kat.
Dén facon skulle det vel nok kunne lade sig gøre at efterligne, og efter noget betænkningstid fandt jeg også ud af, hvordan jeg skulle få det psykedeliske til at matche min sans for farver - jeg ér bedst til tone-i-tone - men selvfølgelig, hvad ellers?? Det skulle da være regnbue.
Senere lykkedes det mig også at få flettet en udgave til mig selv med en blød hank, som også kan gå over skulderen. Hanken er et stykke ruskind, jeg har draperet og nittet fast på tasken.Tasken er lidt mindre og flettet udelukkende i avispapir, så farverne er lidt blidere end den første regnbue.
Lige nu er jeg ved at flette en bestilling, der minder lidt om den første. Det var en, der havde set fletterierne i TV2 FriHuset, som var faldet helt for regnbuerne. Dejligt :o)

Dette giver mig så også mulighed for at skrive en detaljeret opskrift med gode billeder, så den kommer på siden hurtigst muligt.



Der findes detaljeret opskrift.
Køb eller bestil via kontaktformularen eller på mail.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar