28. aug. 2013

Tebreve

Endnu et mesterværk kom til verden, og det var i høj grad ved hjælp af tedrikkende kollegaer, venner og deres venner.
Hele denne taske er nemlig flettet af Pickwicks English Breakfast Tea. De tebreve har sådan et sødt motiv, og så farverne.....Jeg synes, at de blå-turkise farver er uimodståelige!

Der skulle dog tænkes lidt ud af boxen, for jeg ville jo gerne flette af hele tebrevets størrelse i stedet for at skulle klippe det mindre, og så ville jeg gerne bruge en del af motivet, som ikke umiddelbart kom frem, når man bare foldede et tebrev helt almindeligt (jævnfør skabelon).

Mht. at bruge hele tebrevets længde, kan man jo bare lade være med at folde helt ind til midten. På den måde kan man få bredden til at passe med længden på et led, selvom selve lappen er for lang i sig selv.

Det var lidt sværere at få "flyttet" motivet. Når jeg foldede et tebrev helt almindeligt, kom der det motiv frem, du ser i den røde firkant - men jeg ville hellere have motivet i den lilla firkant frem.
En god veninde var noget hurtigere end jeg selv til at tænke logisk: "Når du alligevel klistrer alle tebrevene på tape i en lang bane, så behøver du jo ikke at klippe over mellem de to tebreve. Du kan jo bare klippe over et andet sted, så det kommer til at passe med motivet." 

Simpelt og derfor genialt :o) Man skal bare huske at vende alle tebrevene den samme vej.

Selve tasken er flettet med ens top og bund. På toppen er der bare ikke helt så mange ringe, som der er på bunden.

Hanken er flettet i ligeud-flet og syet meget grundigt sammen, så den kan holde til at bære den vægt, der måtte være i tasken. Derefter er den nittet fast på tasken.

Top og bund er syet sammen med en række halve led på bagsiden, så der er plads til, at lynlåsen kan låse op og i.


Der findes detaljeret opskrigt på tasken. Pris 10 kr. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar