29. sep. 2013

Festivaltaske

Sidste år flettede jeg mig en stor taske / rygsæk af plakater fra SamsøFestival til at have med mig på festivalen. Det blev en stor succes. Størrelsen var god til alle pakkenellikker og tasken vakte opmærksomhed - så meget at den blev berømmet i festivalavisen.

I år skulle vi for en gangs skyld ikke til festival; men vi var som sædvanligt på øen, da musikprogrammet blev afsløret.

Til afsløringsarrangementet snakkede jeg lidt med festivalformandens kone om sidste års taske, og så fik jeg jo lyst til at lave en taske af årets plakat også. De flotte farver gjorde jo ikke denne lyst mindre.
Denne gang skulle tasken være med motiv - festivalens logo - når dét nu var det sidste nye, der skulle øves på.

Tasken skulle selvfølgelig også være en ny model, men stadig god til festival, så det blev til en crossover, som giver plads til de vigtigste småting, og mulighed for at hoppe og danse som man har lyst til.

Hanken skulle helt klart også være i festivalens tegn, og hvad er så mere oplagt end at hækle den med øldåsetoppe. Dét skulle også prøves.
Det var heller ikke så svært at få lært - i hvert tilfælde ikke, når man kan hækle i forvejen, så det var bare med at komme derudaf.

Min søde veninde Karen, er også stor Samsø(festival)-fan, så hun var tosset med tasken, og ville rigtigt gerne have den med på festivalen.

Det fik hun ikke lov til, for tilfældigvis skulle vi danse sammen på hendes fødselsdag :o) (i M.G.Petersens Familiehave, hvor Tamra Rosanes spillede. Det er altid en stor fornøjelse at høre Tamra, og hun spiller altid musik, der er glad og god at danse til)

Jeg ved, at Karen ikke er så glad for kraftige hanke og så er hun lige så begejstret for tyrkis, som jeg selv er.

Derfor skulle hun selvfølgelig have sin helt egen taske = mindre hank og mere tyrkis.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar