15. okt. 2013

Efterårsfarver

Efteråret er på vej.

Vi er vel efterhånden ved at være så langt fremme, så man godt kan komme med sådan en udtalelse uden at risikere noget.

For det har virkelig været en fantastisk sommer, vi har haft i år. Jeg har godt nok ikke været inde på DMI's hjemmeside og kigge statistik, men jeg synes, at vi har haft ualmindeligt mange dage med både varme og solskin.

....og sikke en sensommer. Det har været lunt meget, meget længe, og her - midt i oktober - kan jeg stadig cykle til arbejde uden vanter på. Dagtemperaturerne er over 10 grader, og det ser ikke ud som om, der umiddelbart er nattefrost på vej :o)

Ellers er jeg ikke så vild med efterår, for jeg elsker det lys og den varme, som sommeren giver os. Mørke og kulde er bare ikke noget for mig, og her om efteråret er der bare alt for lang tid til, at det igen går mod lysere tider.

Men farverne...... Efterårets farver ER bare så smukke. Gyldne og varme. Hvis det ikke var for farverne, ville efteråret være VIRKELIG skidt. Det er en fryd for øje og sjæl.

Derfor er jeg også så glad for denne lille taske i gyldne farver.
I mange år har jeg haft planer om at sy mig en patchwork-jakke i efterårets farver (måske inspireret af Dolly Partons Coat Of Many Colours) men farverne skal udvælges på præcist dét tidspunkt, hvor farverne er rigtigt efterårsagtige, og det tidspunkt er åbenbart så kort og / eller et tidspunkt, hvor jeg altid har travlt, så det er ikke lykkedes endnu.

Tasken var trods alt et overskueligt projekt, og engang skal jakken også nok blive til noget, for Lars Lilholt har sikkert ret i at "den drøm, der kun forbli'r en drøm, den er en løgn" (fra sangen Kald det kærlighed).

.....og sådan skal det ikke gå med min smukke patchwork-jakke!


2 kommentarer:

  1. Ja efteråret har nogle fantastiske farver. Dem kan jeg også rigtig godt lide.
    Din taske er bare rigtig fin.
    Og jeg håber det på et tidspunkt lykkes dig at lave den jakke. Den kunne jeg rigtig godt tænke mig at se.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan love dig for, Linda, at jeg nok skal prale rigeligt med jakken, når den engang bliver færdig :o)

      Slet