23. okt. 2013

FrederiksbergTaske

En dag fik jeg en besked fra bloggen - at en dame havde læst om flettaskerne og mig i FrederiksbergBladet, og med det samme havde tænkt, at nu havde hun endelig fundet den perfekte gave til sin veninde, der fylder 30 lige om lidt.

Hun ville meget gerne give sin veninde en gave, der skulle være lige præcis helt perfekt, den skulle være unik, og så skulle den sige noget om deres venskab og de ting, de havde til fælles.

Vi talte en del om veninden og deres venskab, og for mig føltes det på en måde lidt som om, jeg skulle skrive en personlig festsang, men det var en rigtig god og inspirerende måde at blive briefet på.

Tasken skulle flettes af FrederiksbergBladet, så vi tog simpelthen udgangspunkt i den kurv, som var på det store billede i 'min avisartikel' (og som jeg flettede til Elizabeth i FriHuset), og så gjorde jeg bunden en lille smule smallere, så den blev aflang i stedet for kvadratisk.
Ud over at være rigtigt genbrug i avispapir og med hank af dåsetoppe, fik tasken flere små detaljer i motivet, fx er der flere steder, hvor der står helt eller delvist Frederiksberg i avisteksten og der er en enkelt tern, hvor man kan se lidt af Spies's gamle solvognslogo. 

Jeg ville gerne have været en flue på væggen i det fødselsdagsselskab :o)

2 kommentarer:

  1. Meget kreativ og rigtig god, personlig gave!

    SvarSlet
  2. Tak, Jutta :-) Ja, jeg synes også, at det var godt tænkt af 'damen'. Det kan næsten ikke blive mere personligt :-)

    SvarSlet