5. okt. 2013

Motivflettekursus

I dag har mit køkken igen været fyldt med hygge.

Rundt om spisebordet var her fyldt med damer fra (næsten) hele landet. Nej, det er en overdrivelse, men en enkelt fra Jylland fik familiebesøg til at passe sammen med en formiddag sammen med os andre. Det er da lige til at blive glad af :o)

Vi har motivflettet.

Det tager noget længere tid at motivflette end bare at flette derudaf i ensfarve eller pinochio; men man får også endnu flottere og unikke tasker ud af det.

Da jeg startede med at fortælle om de første step af processen med at tegne og skære, var der vist ikke mange af damerne, der troede, der ville komme noget godt ud af det, og det halve af det, jeg sagde, var måske også mere eller mindre sort snak :o)

Jeg så i hvert tilfælde flere par let undrende øjne.

.....men inden der var gået halvanden time, var alle i gang med at flette og kunne se, at motivet så småt dukkede op på den første række. Det tidspunkt, tror jeg, er stort for os allesammen. Jeg bliver i hvert tilfælde mega-stolt, når jeg ser, hvordan det lykkes, og på det tidspunkt var der også meget mere smil på læberne.

Det er egentlig utroligt, hvor hurtigt det kan gå fra sort snak til aha-oplevelse, når man får tingene i hænderne og arbejder med det.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar