28. dec. 2013

Uventet sportstaske

Julegaven var nok ikke helt uventet, for den var også et ønske lige som broderitasken fra i går.

Med overskriften har jeg bare forsøgt at spille lidt på Gevalias reklame-ordspil: Hvad byder du uventede gæster?

Tasken her er nemlig flettet af røde Gevalia kaffeposer.

Min niece ønskede sig en flettet, rød sportstaske, og når den skulle være flettet, syntes jeg ikke, at den skulle være helt almindelig, sportsagtig i faconen. Det bliver så spændende at se, om niecen er enig.
 Det er jo dét, der kan være det svære, når man fletter efter ønskeseddel :o) Der er nogle gange grænser for, hvor meget man kan snakke om, hvordan tasken skal se ud, og så må man bare satse.

Tasken har fået en lang gjord-rem, som går hele vejen under tasken som støtte, når der er meget i den. Remmen er syet på, og så har den fået et par nitter øverst på siderne, for at holde den ekstra fast.

Til en voksen er remmen kun lang nok til at bruge som skulderrem, men til en skolepige som min niece, er den lang nok til, at hun kan bruge tasken som crossover (og kan bruge den samtidig med, hun har en rygsæk på).

Jeg valgte også at lade være med at sætte lynlås i tasken, for lynlåsen kommer til at klemme tasken sammen i toppen, og så er der ikke plads til helt så meget i den.

Måske er det upraktisk, at tasken ikke kan lukkes, så derfor har jeg allerede købt en lynlås, der passer i længden og farven.

Den er klar, så jeg tager den med mig, når vi skal være sammen lige inden nytår, og så får niecen selv mulighed for at vælge.


2 kommentarer:

  1. Jeg syntes, at du på en smart måde, har kombineret genbrug, med noget anvendeligt.. I dette tilfælde, har du skabt en fræk, rød taske, som ovenikøbet er vandtæt.��.!
    Hvordan har du lavet den.??
    Kan man få et link til opskriften.?
    Med venlig hilsen
    V.A.Winberg.

    SvarSlet
  2. Hej igen Vivian Anita :o)

    Så dejligt, at du også kan lide genbrugsidéen.

    Jeg synes jo også, at det er noget af det bedste ved fletteriet, at vi kan lave fine ting af noget, der betragtes som affald.

    Fletter du i forvejen? Jeg har ikke opskrift på denne taske lige nu, men vil meget gerne skrive den, hvis du stadig er interesseret.

    På denne side http://recyklisten.blogspot.dk/p/opskrifter.html er der linke til alle de tasker, jeg foreløbig har skrevet opskrifter til.

    Glade hilsner fra Susanne

    SvarSlet