22. jan. 2014

Broderikurv

På udstillingen i Niras' kunstforening før jul, var der en af de ansatte, der havde set sig varm på samme slags aviskurv med hanke, som jeg forærede Elizabeth, da jeg var i FriHuset og vise flet.

Kurven skal bruges til hendes eget håndarbejde. Hun broderer - efter sigende - rigtigt flotte ting, som jeg forhåbentlig kan komme til at se lidt af en dag :o)

Men hun havde altså brug for en god kurv til sine ting, som dog skulle være en lille smule større end den kurv, hun havde set.

Jeg foreslog at nøjes med at gøre kurven længere, men ikke bredere, for ellers ville kurven blive klemt for meget sammen, når man tager fat i begge hanke, og så har man ikke så meget ud af 'forstørrelsen'. Derfor blev denne kurv en lille smule rektangulær i modsætning til de andre aviskurve med flettet hank, som alle har været kvadratiske.

Det er jo fordelen ved at kunne bestille sin kurv, den kan tilpasses brugerens behov fuldstændigt.

Ud over størrelsen skulle kurven også være flettet af lokalavisen, hvor deres sommerhus ligger....og en bestemt rød/orange farve skulle være dominerende i hanken.

Det er altså bare SÅ sjovt at arbejde på bestilling på den måde, for det udfordrer mit eget design-gen, når der er en andens ønsker, jeg skal leve op til.

Hendes mand, der er min kollega, har hjembragt kurven - den skulle være faldet i god jord :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar