2. jan. 2014

Jordbær ved vintertid

Det er lidt underligt at arbejde med jordbær på denne årstid.

Jo, jo, det er kun papir, og det er bare flet, men når papiret dufter kraftigt af jordbær, så er det alligevel lidt specielt lige omkring juletid.

Grunden til, papiret dufter så kraftigt af jordbær, er, at det er jordbærtebreve, jeg har flettet af de sidste par dage.

...og grunden til, det skulle være jordbær, er, at en ny fletter kontaktede mig, fordi hun skulle bruge et fad til en tedrikkende kollega - jordbærtedrikkende - og det skulle gå lidt stærkt. Helst under 4 dage.

Heldigvis havde jeg endnu flere tebreve liggende, end jeg vidste, så jeg kunne flette hele fadet af de samme tebreve, og det gør altså noget helt specielt.

Jeg har mange gange oplevet, at både mine egne arbejder, og når andre flettere viser deres ting frem, at tebrevene giver et ret overraskende, og heldigvis som regel rigtigt flot, resultat, når man bruger samme slags tebreve i et fast mønster.

Det gjorde det heldigvis også denne gang - der var jo ikke alverden tid til at eksperimentere.

Dermed ikke sagt, at det ikke også er flot, når man bruger forskellige tebreve i samme arbejde - for det ér det nemlig også. Både når man fletter rækker i mønster, som jeg gjorde til min venindes minitaske, og når man fletter i pinnochio-mønster. Det har jeg set andre flettere gøre - med ualmindeligt fint resultat!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar