20. feb. 2014

Malet lynlås

Der er vist noget andet, hvor jeg skylder lidt mere end en færdig taske.

Det er opfølgningen på den lynlås, jeg malede til orkidé-tasken.

Som jeg også selv nævnte, var der rigtigt mange, der påpegede, at tushen ville komme til at smitte af - især hvis der kom vand på.

Det var jeg selvfølgelig nødt til at teste ordentligt.

Et par enkelte stænk, som når det regner, gør ikke så meget, for det er kun det meget lille område, som regndråberne evt. rammer, der kommer til at smitte af; men det ses selvfølgelig, hvis der er så meget vand at det kan løbe af, og man har noget hvidt (sugende) stof eller papir tæt på lynlåsen.

Da det var testet, kom jeg i tanke om et trick, som man også bruger, når man tegner med kul / kridt / blyant, for at få materialet til at blive på papiret. Man sprayer simpelt hen sin tegning med hårlak. Almindelig hårlak misfarver ikke men lægger et meget fint og beskyttende lag på det sprayede.

Det har jeg også prøvet med min malede lynlås.

Nu skal der pænt meget vand til, før lynlåsen smitter af, og det kan kun ses på sugende materiale, der er helt op ad lynlåsen. På faste materialer er der ingen afsmitning, som jeg kan se.
Du kan her se forskellen på afsmitningen på et stykke køkkenrulle og på fast materiale....og der var meget mere vand på, end et almindeligt regnvejr normalt frembringer.


Læs om den færdige taske.
Læs om eksperiment til lynlåsen.
Læs om motivflet til lynlåsen.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar