15. mar. 2014

Roman'tisk iPad sleeve

På mit endagskursus for begyndere på Jægerspris Bibliotek syntes jeg ikke, at det hele skulle gå op i phone sleeves, men der også skulle være nogle enkelte andre eksempler på modeller, der kunne flettes færdige, uden der behøver være lynlås i.

Derfor fandt jeg en bog frem, som jeg (næsten) havde læst, og var sikker på, jeg ikke ville læse (eller anbefale til andre) igen.

Jeg har tidligere flettet iPad sleeve af helt små lapper, så jeg syntes, at et sleeve med noget større lapper ville være et godt eksempel.

For at finde den rigtige lap-størrelse målte jeg højden på bogen.

Formlen på lapperne er altid: længden = (bredden x 2) + 1 cm.

Med denne formel regnede jeg så bredden på lapperne ud.

Papiret fra bogen er forholdsvist kraftigt, men jeg halverede ikke lapperne alligevel, fordi de havde en pænt stor størrelse (jo større lapper, jo kraftigere kan/skal papiret være), og jeg ville gerne have at sleevet blev gedigent og kraftigt.
Det blev det! ....og er rigtig god beskyttelse til en iPad.


Sleevet er til salg.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar