18. mar. 2014

'Sølv'-armbånd

Dengang jeg flettede den sølvfarvede bling-taske med perler på, klippede jeg lidt for mange lapper.

Det var med vilje, jeg bare klippede løs, for jeg havde nok allerede dengang en idé om, at det blanke sølv-folie ville være fint til at flette nogle blanke armbånd af.

Nu er armbåndene blevet færdige og ikke mindst fotograferet af et kamera, der er noget bedre end mit eget telefon-kamera. Det giver altså bedre resultater - især når det er sådan noget blank materiale, der giver alt for meget genskin til at telefonen kan give gode billeder.

Jeg havde lige lapper nok til to armbånd.

Det første flettede jeg som en helt almindelig ring.
Det var bare et spørgsmål om at flette rækken og så måle efterhånden, hvor lang den skulle være og så samle den til en ring.

Det andet armbånd skulle der eksperimenteres lidt med, så jeg flettede det på samme måde, som man fletter en smal hank med lige sider.

Da jeg skulle til at lukke rækken til en ring, fandt jeg ud af at det faktisk var ret sødt, hvis jeg lod være med at gøre de to led, som man alligevel skal bruge til at lukke ringen med, til en del af den lige kant.
Jo, for en gangs skyld var det letteste også det sødeste - det sker ikke så tit.


Der er en gratis opskrift på det første armbånd her. Det er næsten for nemt til at være sandt :o)

Armbåndene er til salg.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar