11. apr. 2014

Fugle ved Damhussøen

Det næste projekt, jeg skal præsentere for dig her, er et rigtigt designer-projekt.

Det startede med, at en danseveninde kom og fortalte mig, at hun gerne ville have flettet en taske til en veninde.

Hun og veninden går ofte tur rundt om Damhussøen, og de frekventerer åbenbart en af de lokale kiosker, hvor de tidligere har fået fat i nogle små plakater med nogle søde fugletegninger.

Fuglene er selvfølgelig nogle af de fugle, der kommer ved Damhussøen, og som de to veninder ofte ser på deres ture.

Derfor skulle veninden overraskes med en taske med fuglene på.

Vi snakkede en del om, hvordan fuglene skulle bruges på tasken.

På plakaten var der en stor tegning af en fiskehejre, og den var selvfølelig oplagt at bruge til noget motivflet og så supplere med små firkanter med de andre fugle.

Spørgsmålet var bare, hvordan?

Forskellige idéer kom frem, og det var svært at beslutte sig for os begge to, så på et tidspunkt blev jeg nødt til at gå i gang med at flette, selvom jeg stadig ikke var helt sikker på, hvordan de to typer motiver, skulle forenes på tasken.

Det viste sig at være en god idé at gå i gang, for så kom løsningen da materialet kom i hænderne.
 Vi har bl.a. snakket om, at den store fiskehejre-tegning skulle være på den ene side af tasken, og de små tegninger på den anden side; men da jeg først kom i gang med at flette, måtte der være sammenhæng mellem de to slags mønster, og derfor er de små fugletegninger kommet lidt med om på forsiden, uden dog at dominere fiskehejren.

Undervejs fandt vi også ud af, at hanken skulle udformes så tasken kan bruges både som skuldertaske / crossover og som håndtaske.

....og jeg var heldig at finde lynlås og gjordbånd i samme farve, der passer SÅ godt til taskens farve

Så nu er det ikke helt sikkert, at veninden får tasken - godt at man har lov at fortryde :o)


Tilsvarende taske kan bestilles.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar