23. apr. 2014

Ramsløg og dum fisker

Ud over at sørge for, at Samsø Festivalens program bliver ordentligt offentliggjort, er der også andre traditioner, der skal holdes ved lige, når vi besøger yndligsøen i Påsken.

Jeg skal også høste ramsløg.

Det er svært at finde gode steder med denne fabelagtige urt inde midt i København, så derfor skal der hamstres lidt.

Jeg får altid rigeligt med hjem, så ud over den obligatoriske lammekølle, som vi SKAL have, når vi kommer hjem, bliver der som regel også nok til en god portion pesto.

For desværre kan man ikke holde dem friske ret længe, og så må man jo finde på måder at konservere.

Nu har jeg fået et tip fra en fletteveninde, så i år skal der også laves kryddersalt. Det glæder jeg mig til at prøve.

Prøv at se en overflod
Jo, jo - det er ikke kun ramsløg i forgrunden - HELE baggrunden er også.....i flere kilometers udstrækning.

På vejen hjem fik chaufføren dette syn i bakspejlet og undrede sig, for nej, det kúnne da ikke passe, at man kan være så dum, at man lægger sine fiskestænger på forruden.

Men jó, det var rigtigt nok! Og ikke kun lægge fiskestængerne på forruden, men selvfølgelig skal de da ligge foran chaufføren, så han kan se mindst muligt!!!

Godt nok er det Samsø, hvor man ikke kører særligt stærkt....men alligevel. Jeg har da sjældent set noget mere idiotisk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar