30. jun. 2014

Dumle

Til min mands store fortrydelse samler jeg alt muligt forskelligt materiale til mine fletterier; men han ved alligevel, at det nok ikke kan betale sig at forsøge at forhindre mig i at samle.

Det er alligevel smartere at hjælpe mig med, at jeg har nogle gode steder at gemme alt materialet, så det ikke skal ligge fremme og flyde.

Derfor samler jeg stadig alt muligt forskelligt materiale :o)

Det er bestemt ikke altid, jeg på forhånd ved, hvad jeg skal bruge det til. Idéerne kommer sådan så småt efterhånden.

Måske kan det virke lidt formålsløst at samle det her karamelpapir, for det ér små stykker papir. ....men det er til gengæld flot, og farverigt papir. ....og hvem kender ikke Dumle.
Jeg har et stykke tid gået med en idé om, at jeg ville bruge karamelpapiret til at flette en lille taske, der skulle forestille en karamel.

Altså buttet 'rundbue-form' med det røde Dumle-papir i midten og så med det blå med stjernerne ude for enden....lige som en Dumle-karamel ser ud.

Jeg har ikke set den facon, jeg godt kunne tænke mig, nogle andre steder, og dén måde jeg har set, at man skaber facon med led i forskellige størrelser, kunne ikke give den facon, jeg kunne tænke mig, så jeg måtte i gang med at eksperimentere med en anden måde at gøre det på.

Normalt, når man gerne vil flette en taske, der er tyk på midten, fletter man de mindste led i top og bund og de største led i den midterste ring.

Dette gør dog, at taskens bund kommer til at bue opad, og det ville jeg ikke have til min karamel-taske.

Så jeg har fundet på en anden måde, nemlig ved at flette med forskellige størrelser led på den samme ring i stedet - altså store led på midten af tasken, og små led ude i enderne - og jeg fik faktisk fat i helt den facon, jeg gerne ville have.
Jeg synes, at det blev en sød og sjov taske - og måske skal der eksperimenteres mere, så jeg samler stadig :o)


Tasken er til salg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar