17. jun. 2014

Frivilligt arbejde

I går havde jeg sat mig selv på arbejde hele dagen, selvom jeg havde fri.

....og jeg var også temmelig træt, da jeg kom hjem, for jeg havde været udendørs hele dagen - på Rådhuspladsen midt i København - det bliver man åbenbart træt af. ....også selvom man bliver glimrende fodret af midt på dagen :o)
Årsagen var Cph Stage (Københavns nye, fede teaterfestival), hvor jeg var frivillig i Infotaineren.
Det var rigtigt hyggeligt - og sjovt at prøve.

Der var næsten ikke grænser for, hvad man kunne blive sat til som frivillig.

Et par stykker af de andre frivillige blev klædt noget så fint ud, inden de skulle ud og skabe opmærksomhed og dele programmer ud.

Obelix kom på besøg i 'billetten'
Jeg fik lov at prøve en ny slags cykel - en lastcykel.

Det var lidt af en udfordring at køre sådan en trehjuler, hvor man ikke selv skal holde balancen, og hvor det er baghjulet, der drejer.

Efter min første tur i den heftige trafik midt i København, må jeg nok indrømme, at min tolerancegrænse overfor de store lastcykler blev hævet en del. Den er godt nok svær at køre, når man er vant til tohjuler.
....og dog - man får nu alligevel ret hurtigt taget på det.

Lidt kreativitet kunne det også blive til i løbet af dagen, for der var en lille reol i vores container, der var helt propfyldt med skønne og farverige dimsedutter og tingenoter, så - vist nok mest børn, men også voksne - kunne lege med lidt mini-scenografi.

Den slags skal man ikke stille i nærheden af mig, og så give mig små øjeblikke, hvor jeg ikke har andet at lave.

I løbet af dagen blev det til en lille pipfugl på en pind...
...et maleri til scenens bagvæg...
...og en trebenet elg, der står i kulissen og venter på sit stikord.
Jeg må se, om jeg ikke kan finde ud af at lægge det på instagram, så jeg kan vinde nogle teaterbilletter.

Det skulle du også prøve.

Så kig forbi Infotaineren, klæd dig ud eller design noget scenografi, del det på instagram - #Infotainershoot - så kan det være, der er gode, gratis oplevelser på vej.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar