22. jun. 2014

God spådom

Jeg kan spå.....

Jo, det er rigtigt nok, for jeg havde jo forudset, at lørdag ville blive en dejlig dag.

....og det blev en rigtig dejlig dag.

Flettere er vist generelt ret hyggelige mennesker, så dén del af den dejlige dag (altså det med at hygge sig med flettere) gik selvfølgelig rigtigt godt.
Der var en del mennesker, der gik hjem med deres første fletteprojekt: et fint, flettet armbånd. 

Flere blev for alvor smittet med den dejlige hobby, og blev dejligt ambitiøse, så der blev spurgt en del til mine egne kurser - så - i løbet af kort tid vil der komme datoer på nye kurser til efteråret her på bloggen.

Folkene på Farum Bibliotek var også en rigtig positiv oplevelse. Søde, imødekommende, aktive og ualmindeligt servicemindede og positive mennesker.

I skrivende stund kan jeg ikke lade være med at tænke tilbage på bibliotekarer før i tiden. De kunne ikke meget andet end hysse og rynke øjenbryn. Dét har sandelig ændret sig :o))))

Heldigvis!

Ud over at være så flinke, var de også fulde af forundring / beundring over den koncentration og fordybelse, man som fletter er nødt til at udøve. Sådan har jeg egentlig ikke tænkt på det tidligere, men de har jo ret. Det er vel en af årsagerne til, at nogle af os er blevet så bidte af det. Samtidig med alle de andre egenskaber, fletteriet har, er det også afstressende.

Biblioteksfolkene var også godt forberedte på at modtage flettere. Så vidt jeg kunne se, havde alle biblioteker i Furesø været i gang med at samle kasserede bøger, Anders And-blade, reklamer, kaffeposer og magasiner.
Her på billedet ses kun en meget lille del af, hvad de havde samlet sammen, så der var materiale nok til alle.

For at kunne vise et eksempel frem skyndte jeg mig at klippe og flette i lidt af kaffeposerne. Sikke dog et dejligt materiale.
Selvom det var plastic, var det let at folde i facon, havde en god tykkelse og var ikke så levende, som plastic normalt er. Så hvis der bliver drukket Meny Kaffe fra små portionsposer i din kantine, skal du skynde dig at få lavet en aftale med dem. Det er god folie! ....og det kræver ikke tape.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar