20. jul. 2014

Upraktisk ulige

Det giver en god følelse, når jeg opdager, at min mand faktisk følger mere med og ved mere om fletteriet, end jeg egentlig havde forestillet mig.

Ind imellem sker det, at han bare snakker løs og forklarer, når nogen kommer og spørger til noget fletteri. Det gør mig i godt humør, at han gider at følge lidt med i min hobby og trods alt interessere sig lidt for det.

Det sker faktisk også, at han selv tænker kreativt i fletteriet.

Fx fandt han jo selv på, at han gerne ville have et sleeve / taske til sin ipad flettet af diagrammer.

Hans næste idé / ønske var en box til fotoudstyr flettet af fotoblade. Ting skal jo passe sammen, og det er også helt i min ånd.

Min mand kommer med idéen, og jeg videreudvikler og producerer. Udgangspunktet var mit eget penalhus til fletteværktøjet, der er flettet i ligeud-teknikken.

Jeg skulle ramme en størrelse, der passede præcis til nogle boxe til filtre.

Desværre komme det til at passe med et ulige antal tern.

Det er altså meget mere besværligt at flette ligeudflet med et ulige antal tern, end det er med lige.

Nej, det passer ikke helt. Selve fletteriet er præcis det samme, men det er besværligt at få regnet ud, hvordan man skal få det til at gå op, og så giver det lynhurtigt mange smådele....også for at få det til at gå op.

Nå, men det lykkedes trods alt, og her ser du, hvor præcist boxen passer til filterboxene (og de andre ting, der skal være i boxen)....
.
....og hvor præcist boxen passer ned i fotorygsækken
Jo, missionen lykkedes ved fælles hjælp.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar