29. jul. 2014

Genbrugsgave

Du ved det godt, for jeg har skrevet det før - jeg er en heldig kartoffel.

Men det er jeg altså ikke desto mindre - og af rigtigt mange, forskellige årsager.

Denne gang er det en sød og betænksom (flette)veninde, der er skyld i, at jeg helt konkret følte mig ekstra-heldig i går.

Jeg har nemlig fået pakke.

Det var ikke en helt almindelig pakke.

Det var en Havre-Fras-pakke.

Veninden kender nemlig alt til mit genbrugsgen - ikke kun i flettemæssig sammenhæng. Hun ved, at jeg elsker genbrug i enhver form.

Derfor havde hun brugt en Havre-Fras-æske som indpakning.

Inden i æsken lå der flere forskellige mindre pakker sammen med en fødselsdagshilsen.
Den første, jeg åbnede, var en stor pakke, hvor der stod at den var afhentet (megatidligt) hos en, der kender en, der kender en, der kender en, som hun kender. Den første 'en' arbejder åbenbart et sted, hvor de pakker noget Dr.Oetker, så der var en ordentlig bunke med fejl-svejset emballage, som h*n havde gået og lagt til side. Fedt at h*n gider, så det kan blive flettet af, i stedet for at blive smidt ud.

Den næste var en rund, hård pakke, hvor der stod, at jeg vist kunne bruge sådan nogle. ...og ja, det kan jeg bestemt. Det var nemlig en bøtte fyldt med dåseclips. Så skal der igen gang i hækleriet :o) Flere genbrugshanke er på vej.

Den tredje var en lille pakke med 'noget du mangler'. Det var et par poser fra frosne Netto-ærter, som min søde veninde kører en omvej for at købe. Når jeg nu kun kan bruge dem fra Netto til mit projekt, så sørger hun da for at købe lige dén slags ærter. Var der nogen, der sagde mega-betænksom? :o)

Sidst men ikke mindst var der så en pakke, hvor der stod, at det var en udfordring, og at alle slags skulle bruges i ét projekt. Meget spændende. Pakken viste sig at indeholde en udfordring til en af mine flettesvagheder, nemlig udskårne lapper i alle mulige forskellige farver. Jeg er jo bedst til tone-i-tone, og veninden havde åbenbart regnet ud, at jeg elsker at blive udfordret, og hun ved, at jeg gerne vil blive bedre til at bruge forskellige farver i mine fletteting.

Så idéerne arbejder løs i mit hoved, og jeg har en fornemmelse af, at det bliver stort, så der kommer nok til at gå lidt tid, inden du ser mere til det :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar