10. jul. 2014

Øreringe med smalle plastbånd

De første øreringe, jeg flettede med pakke-plastbånd, var med ekstra perlepynt (en sløjfe - ikke sommerfugle - som en anden fletter var så sød at gøre mig opmærksom på, da jeg åbenbart ikke selv kan se forskel).

Det næste par er egentlig ikke pyntet.
Der er lidt sølvfarvet tingel-tangel, men det er faktisk af praktiske årsager. Forklaring kommer her:

Disse øreringe er flettet af det smalle pakkebånd, og da det smalle bånd flækker endnu lettere end det brede, når man laver huller i det, opgav jeg den metode.

Der ud over er det alt for besværligt at låse enderne med halverede led. Materialet er simpelt hen for kraftigt.

Jeg måtte finde på en anden måde at afslutte øreringene.

Derfor satte jeg o-ringe i alle åbne ender - en for oven og to for neden. I de øverste ringe blev ørekrogene monteret, og de to nederste samlede jeg med en tredje ring.

Hvis man har lyst, kan man sagtens montere perlepynt i ringene for neden.....eller sætte en lille smykkekarabinlås i. Så kan pynten skiftes ud. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar