6. jul. 2014

Øreringe med sommerfugle

Når jeg er ude ved på en genbrugsdag som i Brønshøj, holder kurser som i Jægerspris, workshop som i Farum, sætter op til udstilling som hos Niras eller mødes med andre fletter i ind- eller udland som i Odense og Moss, kan jeg godt lide at slå et ekstra slag for genbrugstankerne.

Altså ikke bare snakke om flettede tasker og kurve, men også vise og inspirere til andre former for genbrug.

Jeg har ofte tøj på, som måske ellers ville være blevet smidt ud; men i stedet er syet om eller er pimp'et, så det kan blive ved med at blive brugt. Det skal du nok komme til at høre om på et tidspunkt.

Lige nu drejer det sig stadig om flet, og i dag skal du se et par øreringe, der er flettet - lidt utraditionelt - af de plasticbånd, der ofte er rundt om pakker for at holde sammen på dem.

De bånd smider vi jo altid ud, men der kan altså også komme fine, flettede øreringe ud af det.

Der skal selvfølgelig lidt smykkedele til, men som du kan se her, er det trods alt til at overskue:

.....og vupti, vupti - så er der øreringe :o)


Det var lidt hårdt for fingrene at flette i plasticbåndet, men jeg synes, at det var det værd.


For øvrigt kom genbrugstøj og -smykker da også på, da jeg optrådte på TV....som jo egentlig var den primære årsag til, at bloggen her blev født på lige præcis dét tidspunkt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar