8. aug. 2014

'Mega-lækker' pung

Her i huset er vi rigtigt glade for Royal Copenhagen.

Derfor ønskede vi os bl.a. Mega i bryllupsgave, og tallerknerne bliver ikke gemt væk som det fine stel, men de bliver brugt til hverdag, så vi har glæde af dem hver eneste dag.

Det er den glæde, jeg har afspejlet i motivet på denne pung.

Materialet er samlet gennem laaang tid, for jeg har klippet lapperne med de kongelige, blå bemalinger, når jeg har ledt efter andre farver i reklamer og brochurer.

Alligevel er det kun blevet til de 36 lapper, som er brugt til bort på denne pung; men det kan godt være, at det ville blive til noget mere, hvis min søgning havde været noget mere dedikeret.
Modellen har jeg flettet næsten magen til en gang tidligere - nemlig pungen med de to søde katte. Derfor vidste jeg allerede, at pungen ligger vildt godt i hånden.

Ændringen fra sidste gang er, at jeg har flettet lige kant på pungen, og så har jeg lukket næsten hele den ene side (til venstre på billedet) fordi jeg ikke ville have foer i pungen.

Ved at lukke det meste af den ene side, er der lidt mere styr på indholdet - især mønter - end hvis tre af siderne kan lukkes op, eller der er et foer til at holde orden og styr.

Styr er nok en god idé, når man står og skal balancere med håndtaske, småpenge, kvittering, børn og hvad man ellers skal koncentrere sig om, mens man står og betaler nede i supermarkedet.



Pungen er til salg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar