11. okt. 2014

Midt i byen

Sådan lidt apropos posten om at være laaaaaangt ;o) hjemmefra cykler jeg faktisk også forbi dette på den samme tur (hver uge til og fra skole)
Umiddelbart ligner det noget fra en svunden tid eller langt ude på landet; men nej - det ligger faktisk midt inde på Frederiksberg, nærmere bestemt på Godthåbsvej.

Så her var jeg faktisk ikke særligt langt hjemmefra.

Jeg har ikke rigtigt kunnet finde ud af, hvad det bruges til i dag, så det kan være, jeg bliver nødt til at stå af cyklen en dag og gå ind og se, om der skulle være nogle mennesker til stede, der kan fortælle mig lidt.

Indtil da må jeg blot undre mig og glædes over, at denne gård - Store Godhåb - har fået lov at overleve det moderne byggeris erobring af (næsten) al bar jord i miles omkreds af Københavns Rådhusplads.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar