21. nov. 2014

Juletvist

Jeg sidder her og snyder...nej, jeg fletter; men jeg snyder egentlig også.

Hvis du har læst med her på bloggen længe, kan du måske huske, at mit snyderi hører årstiden med.

Sidste år på omkring samme tidspunkt fortalte jeg, at jeg fra barnsben har lært, at man først laver julepynt når december måned er gået i gang.

Derfor føler jeg det som snyd, hvis jeg laver noget julet

I år er jeg nødt til at snyde, for jeg skal jo holde flettekursus i morgen - med et juletvist.

Jeg har flettet lidt juleting tidligere, som jeg kan tage med; men de fleste er lidt for svære at flette og sy til at jeg kan sætte begyndere til at lave dem.

Det vil jo være synd, hvis kursisterne bliver kede af at flette, allerede før de er kommet i gang, fordi fletteriet er alt for svært - især fordi vi kun har en enkelt dag.

Man skal kravle, før man kan gå.

Derfor sidder jeg og fletter lidt nemmere, juleagtige ting.

Det første er servietringe.


Det er i høj grad farverne, der gør servietringene juleagtige eller ej.

Her er de i guld og grøn, og når de sidder på en rød stofserviet, bliver de ret julede.

....OG er et perfekt begynderprojekt.



Servietringene er til salg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar