30. dec. 2014

Tveæggede magazin-tvillinger

Noget af det, jeg holder rigtigt meget af ved fletteriet, er, at man sjældent helt præcist ved, hvordan det færdige resultat ender.

Selvfølgelig får man mere og mere erfaring i, hvordan effekter virker; men jeg tror ikke, at teknikken nogensinde holder helt op med at overraske på den ene eller anden måde.

Lige før jul skulle jeg flette en taske til en kollega, hvis veninde skulle bruge til en 'gave-kræsen' svigerdatter.

For at matche min kollegas type, og det billede hendes veninde havde set af en anden taske, fandt jeg et elegant damemagazin, jeg kunne flette af.


Da hun så det færdige resultat, bestilte hun straks en taske, der skulle være lige sådan, til en anden af hendes egne veninder.

Her var det så, at jeg for en sikkerheds skyld lige måtte fortælle hende, at, selvom den nye taske skulle flettes af det samme blad og i samme facon, kunne de to tasker godt blive ret forskellige.

...og ja, de blev ret forskellige i (farve)udtrykket.


.....men hvis ikke de var forskellige, så ville de jo heller ikke være unikke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar