15. jan. 2015

Lille valmuepung

Sammen med en veninde arbejder jeg på at flette den perfekte taske til hende, og det kræver ind imellem nogle prøver, for at blive sikker på, at det er det rigtige, vi gør.

Min veninde elsker - som jeg selv - valmuer. Hvis de blomstrer sammen med kornblomster og margueritter er det endnu bedre. ....og hvis man ser dem som ukrudt i en kornmark, er det bare helt perfekt.

Jeg kunne huske, at jeg havde set og fotograferet dette, da vi gik tur efter min optræden i FriHuset, så jeg troede, at vi kunne bruge billederne derfra; men jeg havde åbenbart glemt, hvor meget korn der var på billedet og hvor lidt valmuer.

Det var trods alt valmuerne, vi gerne ville bruge.

Heldigvis er jeg ikke den eneste i verden, der er vild med valmuer og har fotograferet dem.

Derfor var det ikke svært at finde billeder, som jeg kunne få lov at bruge.

Jeg printede nogle af billederne bag på kopipapir, som skulle have været smidt ud; men desværre fik jeg forstørret dem lidt for meget, så det var ikke så let at se, at det var valmuer.

En anden gang skal jeg huske, at jeg højst printer ét stykke papir, før jeg lige kigger på, hvordan billedkvaliteten gør sig, så jeg ikke resikerer at printe affaldspapir til affaldspapir.

 

Det skulle alligevel prøves, hvordan det ville komme til at se ud, når det var flettet - og for øvrigt smider man da ikke godt papir ud, når det oven i købet er printet og skåret til, så det er lige parat til at flette af, så snart de er kommet tape på lapperne.

Derfor blev denne lille pung, der er så fint domineret af valmuernes smukke farver, det første af eksperimenterne  på vej til min venindes taske.



Pungen er til salg.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar