27. jun. 2015

Hjertebånd til en lille taske

Farverne på båndet, som jeg skrev om sidst, med de blå hjerter, er udvalgt præcist til en lille taske, jeg har flettet for længe siden.

Det er en lille taske / pung, der er flettet i hvidt kopipapir med en enkelt lille stribe flettet af blå/hvid-ternet papir fra Irmakaffeposer, der har fået en praktisk håndledsrem.

Da jeg lagde trådene op, startede jeg med at sætte en lille karabinhage på, så den ville blive integreret i båndet.

Derefter fleeeettede jeg løs i mit lille hjertemønster så langt, jeg havde garnrester til. (Se opskrift på båndet her)

Det færdige bånd foldede jeg så sammen, så der blev en løkke, der i størrelse passede til en håndledsrem.

For at holde løkken på plads snoede jeg det sidste af det hvide garn rundt om det sidste af fletningen ud over trådenderne, som man gør med en splejsning og sluttede af med at sy igennem et par gange og derefter hæfte ved at sy på langs igennem splejsningen og båndet. 














De øvrige trådender kan derefter klippes af.

Til sidst var det så bare at sætte karabinhagen fast i taskens lynlås, og så havde min lille taske fået matchende hank.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar