27. jul. 2015

Skulderrem til Irma-tasken

Irma-pige-tasken til min veninde var nødt til at få en ny facon.

Hun fletter nemlig selv, og så er flere af mine tasker også flyttet hjem til hende.

....og der skal jo være tasker til enhver lejlighed.


OK - den lidt brede bund er kendt, og det er også set før, at toppen er klemt sammen til lynlåsen; men formatet - som motivet bestemte - er nyt.


Det er også nyt, at jeg selv prøver at lave en lang, smal skinhank selv.

Min veninde er nemlig ikke så vild med brede hanke, og det kan i det hele taget være svært at finde hanke, som matcher perfekt, hvis man skal ud og købe dem færdige.

....og så må man jo gøre det selv.

En anden detalje, jeg ikke har prøvet før, er at sætte et spænde på hanken, så længden kan varieres.


Det er praktisk med sådan et spænde på skulderremmen.

For det første fordi man ikke kan komme til at måle remmen på veninden, når tasken skal være en overraskelse.

For det andet fordi det kan være forskelligt, hvor lang man gerne vil have remmen. Nogle dage skal man bruge en skuldertaske, og andre dage skal remmen være lidt længere, hvis tasken skal bæres som en cross body.

Om vinteren har man også ofte brug for en lidt længere rem, så den kan nå uden om alt vintertøjet.

Det er heldigvis ikke nødvendigt her om sommeren - selv ikke med en kølig sommer som i år.


Detaljer om vedhænget




Bestil lignende taske


Ingen kommentarer:

Send en kommentar