24. aug. 2015

Gelé-cocktails

Nå - nu må vi se at komme til sagen.

Nu har jeg skrevet om springvandscocktailpinde og fjer- og hjertecocktailpinde.

Mon ikke jeg skulle tage og fortælle om cocktails også.

Jeg tænkte som sagt, at det ikke ville være smart med flydende cocktails oven på en papkasse på gavebordet.

Selvom man skal lave fis og ballade, så har man jo lov at tænke sig lidt om.

....og så står de lange cocktailpinde flottere i gelé, end de gør i noget flydende.

Til de enkeltfarvede cocktails har jeg brugt 4 blade husblas til 2 dl vand + lidt sæbe- eller fødemiddelfarve og eterisk olie.

Husk for øvrigt at sætte drinkpinde i glassene, mens væsken er flydende.

En enkelt cocktail er tofarvet.

Det var denne specielle cocktail, jeg skulle bruge hjertepinden til.

Jeg hældte først lidt af det røde vand med husblas i glasset og satte det i køleskabet for at sætte sig. Samtidig fyldte jeg nogle chokoladeforme med det samme. Hjerterne kom først i køleskabet og derefter i fryseren.

Da begge dele havde sat sig ordentligt, lykkedes det mig at få hjerterne nogenlunde hele ud af formen og at få dem til at hænge fast på siden af glasset.
Dernæst hældte jeg ufarvet vand med husblas forsigtigt i.

Meningen var jo så, at de fine hjerter skulle blive siddende på siden af glasset.

Desværre var jeg nok lidt for utålmodig med at få hjerte-cocktailen færdig, for hjerterne blev hurtigt opløst.

Hvis jeg skal prøve en anden gang, skal hjerterne nok have noget længere tid i fryseren, og den ufarvede væske skal være så kold som mulig, hvor den dog stadig skal kunne hældes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar