29. nov. 2015

Adventssøndag

I dag er det første søndag i advent, så jeg havde planer om at lave mig en utratitionel adventskrans.

I stedet for blev det til to ikke helt så utraditionelle juledekorationer. Sådan kan det gå, når man ikke har nogen konkret plan, og det er inspirationen, der bestemmer.

Jeg havde samlet lidt materialer sammen i forvejen:
lidt gran, en pakke ler, en sort urtepotteskjuler og en mat aluminiumskoncervesdåse.

På en gåtur havde jeg fundet lidt småpinde, og så var der en juleørering, der ikke blev helt som ønsket.

Da en af pindene var lidt større end helt lille, var der allerede en idé på vej om at bruge den som base for en dekoration, så jeg startede med at lægge en klump ler på midten, hvor pinden lå stabilt på bordet.


 ....og så var det i gang med lys, gran og den lille perledekoration. Derefter måtte jeg en tur i gemmerne for at finde mere guld. Jeg fandt et gennemsigtigt hjerte, nogle dryssestjerner, guldståltråd og en peacecharm (peace som i julefred)


Der var også et par sølvlys i skuffen, så den anden dekoration skulle holdes i sølvfarver.

Jeg startede med at lægge en klump ler i bunden af skjuleren, så der var styr på koncervesdåse og pind. ...og så en klump ler på toppen af koncervesdåsen. Jeg havde egentlig troet, at dåsen skulle være en del af dekorationen; men nu blev den så til hjælpemateriale i stedet.


Igen - på med gran og lys og så en tur i gemmerne igen.

Lidt kraftig sølvtråd til at holde pindene sammen og snoet om en strikkepind til en spiral + en peacecharm blev den eneste dekoration til denne.








Nu skal de så bare have en dush med lidt vand i løbet af december, så de ikke bliver helt tørre af at stå indendørs en hel måned.


Så må den kreative adventskrans vente til næste år.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar