25. nov. 2015

Mumi-sakse

Jeg kender flere (voksne),  som er helt vilde med de dejlige, finske Mumitrolde.

På en fødselsdagsgaveshoppetur, hvor stort set hele sortimentet i en isenkræmmerforretning blev tjekket igennem, så jeg pludselig - på en mørk hylde nede bagved - en hel flok Mumitrolde-sakse.

Med tanke på de forskellige jeg kender, skyndte jeg mig at fotografere saksene, for dem havde jeg aldrig set eller hørt om før.

Desværre var jeg ikke helt så hurtig til at skrive om saksene, så nu kan jeg ikke finde dem på nettet, men derfor kan det jo godt være, at forretningerne har dem endnu.

Under alle omstændigheder - kære venner, både personlige og digitale - her er billederne, jeg har lovet. Held og lykke på jagten.


2 kommentarer:

  1. Der er SÅ mange søde mumisakse produceret af Fiskars. Har selv 3-4 forskellige og ved, at den store med mumifar venter mig i julegave :D En stor del af sortimentet findes i Magasin og Illum, hvis det kan hjælpe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for info, Helene :-) Dú var jo netop en af dem, jeg tænkte på, da jeg fotograferede saksene.

      Dejligt at nogle af de andre nu også kan finde sakse, som de bliver i godt humør af, hver gang de skal klippe.

      Slet