11. dec. 2015

Stofkræmmerhus

Julen er ved at være ovre os, og da jeg havde et par julestofrester liggende, som jeg har fået af en veninde, så hun ikke skulle smide dem ud, lod jeg mig inspirere.

Jeg synes, at julepynt i stof er lækkert.

Glanspapir er også godt; men stoffet gør pynten mere holdbar og ser ud som om, der er gjort noget mere ud af det.

Modellen her har jeg ofte vredet i papir, for den er dejlig enkel. Den er simpelthen vredet af et kvadrat.
Nu skulle den prøves i stof.


For at gøre kræmmerhuset ekstra lækkert, syede jeg for i, og selvfølgelig skulle det have en strop, så det kan hænge.....på juletræet, på døren, eller.....?

...og sidst men ikke mindst en lille knap til pynt.

Der er masser af genbrug:
Stoffet er som sagt fra en veninde, og det ville nok være blevet smidt ud, hvis ikke jeg havde fået det.
Foret er fra et gammelt reklameflag.
Stroppen er et bændel, der har siddet inde i en trøje, så den ikke skulle ryge af bøjlen i butikken.
Knappen er klippet af en gammel bluse.

Det eneste nye er sytråd og vlieseline, som stiver af mellem stof og for.

.....men det kan man jo ikke se :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar