16. dec. 2015

Vise mænd fra Østerland

Inspirationen til det næste par juleøreringe kom først og fremmest ud af mangel på røde perler.

Da jeg havde lavet de små nisser kunne jeg godt tænke mig at lave en figur i hel figur.

Desværre havde jeg ikke røde perler i forskellige størrelser - men ikke noget problem - så må man jo lave noget andet end nisser.

Det blev til et par vise mænd fra Østerland.


De vise mænd kan man heldigvis lave i en hvilken som helst farve; og det passede faktisk rigtigt godt med de turkis perler, som jeg havde. Hvis man laver vise mænd som juleøreringe, så behøver man ikke at gå i rødt tøj hele december for at få øreringene til at passe i farven.

Derudover passede det også godt med de guldfarvede rondeller (guld, røgelse og myrra skær). ...og så fik jeg mig også et par juleørering med guldfarvet metal - smart.

Et eller andet sted synes jeg også, det er lidt hyggeligt med noget julepynt, der ikke er i den verdslige ende; men i stedet symboliserer en del af den kristne jul.

Det er vi ikke så vant til herhjemme.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar