11. jan. 2016

Betty Boop Hank

Det var ikke Betty Boop, der bestemte hele udformningen på tasken.

Hvis du ser på hanken, har jeg igen været i gang med at flette med kumihimo-teknikken på min marudai. Hanken er ikke så speciel, for det giver ikke så meget mønster, når man bruger samme garn i alle snorene; men det er alligevel lidt specielt, når sådan en flettet snor er så tyk, som denne er.


Garnet i den flotte røde farve har jeg fået fra en sæk med med forskellige ting, der skulle smides ud fra Diakonissestiftelsens krealoppe.

Helt kort, så er Krealoppen navnet på et fællesskab af frivillige, som mødes og nørkler sammen til fordel for Loppeshoppen, som er Diakonissestiftelsens genbrugsbutik.

En eftermiddag, hvor jeg var i Krealoppen, fandt jeg en sæk med lidt for plettet tøj, slidte broderier og halvfærdige strikketøj i akryl, der skulle smides ud.

Blandt det halvfærdige strikketøj fandt bl.a. jeg et strikket stykke med dette dejlige røde garn, og tænkte, at det måtte være en passende mængde / længde til en fin, flettet hank.

Hvor var jeg glad for, at de på dette tidspunkt ikke rigtigt kunne finde anvendelse for det donerede acrylgarn. (Det tror jeg så, at de har fået siden)

Jeg er rigtigt glad for min røde hank, der matcher Betty Boops kjole perfekt, og der var garn nok til, at jeg kunne flette en hank, der kunne monteres, så tasken både kan bruges med lang hank som en crossbody og med kortere hank som skulder- eller håndtaske.


Glæden er ikke mindre, når jeg kunne bruge noget materiale, som skulle smides ud, fordi det ellers var noget strikketøj, som aldrig ville blive færdigt.



Tasken er til salg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar