1. mar. 2016

Hank af flettet bælte

Som jeg har skrevet tidligere, har det været svært at finde lynlåsen i den perfekte farve til min kaffetaske med rød sål.

Sådan var det også med hanken.

Jeg har ledt højt og lavt efter en hank i den perfekte farve og udformning....indtil jeg pludselig kom i tanke om den pose, jeg har med bælter, som en sød medfletter ikke bruger mere.

Blandt bælterne var der et meget velholdt, flettet bælte i smuk læder.

Jeg må indrømme, at bæltet var så fint, at jeg var nødt til at have det på en enkelt dag, hvor jeg syntes, det passede til outfittet. Lidt boheme, 60'er agtig hippie.

Så er jeg også sikker på, at bæltet er genbrug og ikke bare et fejlkøb ;-)

Ja, ja, farverne på billedet er ikke særligt gode, og min hoved er skåret væk, for jeg så ærligt talt alt for sur (eller alvorlig) ud.










Bæltet var egentlig for lyst i farven til tasken, men når det er ægte læder, forestiller jeg mig, at det med tiden får en lidt mørkere patina af dejlig, naturlig håndfedt.

Når bæltet er langt nok, kunne man nok godt finde på at skære spændet af og nøjes med at bruge læderet i bæltet (og gemme spændet til noget andet sjovt).

I dette tilfælde syntes jeg, det var sjovere at få hele længden med og så samtidig gøre lidt opmærksom på, at tasken er genbrug.

Du kan se her, hvordan jeg skar læderet, der sad lige inden for spændet, over.


Ved at skære bæltet over på den måde, kunne jeg nitte hver sin ende af bæltet fast på hver sin side af tasken...


....og så kan man lukke bæltet i spændet igen og få variabel længde på hanken.

Bemærk, at bæltet selvfølgelig er sat fast med nitter i samme metalfarve som bæltespændet.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar