15. apr. 2016

Upcycling af t-shirt

Det ærger mig sådan, hvis godt tøj skal smides ud, og så må man nogle gange have kreativiteten på arbejde, for at kunne komme til at bruge noget dejligt tøj (igen).

Jeg har tidligere fortalt, hvordan jeg har upcyclet en top til en kjole, men før det, havde jeg faktisk gang i en helt almindelig, figursyet t-shirt i en rimelig god kvalitet, som var blevet lidt stram. Jeg nænnede ikke at sende den til genbrug - netop på grund af den fine kvalitet og den gode facon.

Lige som med bukserne, valgte jeg at udvide med kontrastfarve.

T-shirten blev ganske enkelt sprættet op i begge sider og så satte jeg et stykke pink stof ind - helt fra ærmekanten og ned til t-shirtens underste kant.

Det blev faktisk ret sødt; men lige som på bukserne, syntes jeg, at det var vigtigt, at det indsatte stykke stof blev en del af en større sammenhæng i designet.

Derfor fandt jeg noget 3D stofmaling i den samme farve som det pink stof og malede nogle streger midt på forsiden, som oven i købet understregede den gode facon.


De fleste mennesker ser sikkert ikke, at der er sat et stykke stof ind i siderne; men andre vil gennemskue 'tricket' med det samme.


Forhåbentligt bliver jeg ikke 'afsløret' helt så ofte, når jeg gør noget ekstra ud af at der bliver sammenhæng mellem gammelt og nyt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar