17. jun. 2016

Strandbillede

I det fine vejr, vi har for øjeblikket, er det oplagt at tage en tur til stranden; men når man er blevet  bidt af en gal betrækstrikker, kan det blive svært at vælge, om man skal tage til stranden eller strikke.

.....eller man kan tage strikketøjet med på stranden og så være ligeglad med, at andre mennesker synes, at det er meget underligt, når man sidder på stranden og strikker.

På den måde kan man også slå to fluer med et smæk, for høje beholder af pap, der ikke vejer ret meget, har brug for lidt tyngde i bunden, hvis de ikke skal vælte, og sten i de rette størrelser er fantastiske som tyngde.

Det er hyggeligt at gå i strandkanten og lede efter sten, der passer til bøtterne, mens man ser frem til en lille brunch-pause efterfulgt af hyggelig strikketid.

Hjemmefra var jeg kommet så langt med strikkeprojektet, at jeg blev færdig med betrækket til et chipsrør, og så havde jeg også en lille færdighæklet bøtte med, for at måle stenstørrelser.

Da stranden giver så mange gode motiver, besluttede jeg mig for at prøve at fotografere de to beholdere med det samme.


Hvis jeg må prale, så synes jeg selv, at resultatet blev ret så flot, for selvom omgivelserne trækker opmærksomhed fra motivet, så pynter de alligevel så meget, at det er det værd.

Jeg går og overvejer, om man ikke kunne få noget af det samme ud af at fotografere flettede tasker på samme måde. Det behøver jo ikke at være ved stranden eller andre 'naturlige' steder. Der findes garanteret i millionvis af motiver i byen, som kunne give samme effekt.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar