20. jul. 2015

Lynlåstyper

Igen er jeg blevet bedt om at flette en Cirkel-guld-taske.

Jeg kan godt forstå det, for Cirkel-kaffe-pigen er et flot motiv, og farverne er rigtigt flotte både på den blå og på den guldfarvede Cirkel-kaffe.

Den nye taskemodtager faldt for guldtasken - både størrelse og motiv passede hende - som jeg har flettet tidligere.

Hvis du er fast læser, ved du dog, at jeg næsten ikke kan flette to tasker ens; men er nødt til at lave lidt detaljer anderledes.

To tasker bliver aldrig ens, når de er flettede; men jeg er også nødt til at gøre lidt mere med vilje.

Denne gang blev det især lynlåsen.

I den første Cirkel-guld-taske kom der en ensfarvet lynlås i en farve, så tæt på gylden, som en lynlås nu kan blive.

Denne gang blev lynlåsens udtryk helt anderledes.

Jeg fandt en let offwhite lynlås, som passede til skriften på kaffeposerne.....og så var glider og tænder i messing.
Et lidt mere råt, men også ret fint match med kaffeposernes gyldne farver.

Jeg beklager, at farven på de to tasker, er fotograferet så forskelligt; men det er ikke så let at huske og indfange lyset på samme måde, når man ikke er fotograf. Jeg håber, at du bærer over, og alligevel kan se, hvordan de to typer lynlåse gør sig i hver deres taske.



Tilsvarende taske er til salg


2 kommentarer:

  1. Åååhhh... jeg får sådan lyst til at flette noget mere motivflet, når jeg ser dine fine motiver på guldtasken! Jeg har bare så mange fletteprojekter i gang, som jeg egentlig burde få færdiggjort og lagt ind på salgssiden :S Lige nu er det bare sjovere at drømme om motivflet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Cirkelkaffepigen er også et meget populært motiv. Dejligt retro-agtigt :o)

      ....men uhh, hvor jeg kender dit dilemma. Der er så mange ting ved fletteriet, som er sjovt at afprøve, at det kan være svært at begrænse sig.

      Slet